Degeabatologie

sau arta de a fi degeaba. Disectii pe viu.

Gripa porcina face „ravagii” in Romania

with 4 comments

E oficial: avem doua cazuri de morti de gripa porcina.

Evident, ce nu vede omul obisnuit si adesea nu se spune in ziare este ca oamenii astia nu mor numai asa din senin. In cazul celor doi romani aveau in plus diabet zaharat, obezitate si hipertensiune arteriala. Deci per total, minim 4 boli. Si nici comunicatele Ministerului Sanatatii (aici si aici) nu sunt clare, in fond si la urma urmei, deoarece nu arata daca au existat si suprainfectii cu alti germeni patogeni.

In schimb, mi se pare ca nici Ministerul nu trateaza calm si rational problema. Haideti, dragilor, ca doar sunteti medici. De ce lasati panica asta sa cuprinda Romania? Voi nu aveti scuza ca „vindeti ziarul”.

Cristi a publicat azi un grafic foarte frumos cu mortalitatea in diferite boli (caradiovasculare, cancer etc) si se vede clar, ba chiar comic de clar, ca gripa porcina are o rata a mortalitatii mai mica decat… caderea si lovirea la cap. (adaugare: cititi mai jos comentariul lui Cristi)

Un articol de la Center for Desease Control and Prevention (CDC) din SUA spune ca de gripa sezoniera mor aprox. 36000 de oameni anual. Evident, nici unul dintre acesti oameni nu a ajuns pe prima pagina a ziarelor. In schimb, in cazul gripei porcine, CDC estimeaza 3900 de morti intre aprilie-octombrie 2009. Deci undeva peste 7000 pe an. Cu ajutorul aritmeticii de clasa a III-a ajungem la concluzia ca e vorba o cincime din cei morti datorati gripei comune.

Cred ca acum ar veni momentul sa fiu cinic si sa spun „asa putin?” Cand am fost in Bucuresti, acum vreo o luna, oamenii din metrou purtau masti. Eu nu si nici acum dupa o luna n-am nici pe dracu’. A, si sa nu credeti ca m-am vaccinat sau ceva. Si nici nu ma voi vaccina, fiti siguri.

In incheiere, cititi un articol mai bun decat al meu aici.

Written by machiavellian

noiembrie 24, 2009 la 10:38 pm

4 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mac, o mica acolada sa nu se inteleaga altceva: au fost deci de opt ori mai multe DECESE in Canada din caderile accidentale (si treaba asta e an de an aceeasi) decat din swine flu.

    Deci daca vii pe-aici, nu uita pioletul si coltarii. Nu, nu mergem pe munte, ne plimbam normal (iarna) pe strada 🙂

    Cristi

    noiembrie 24, 2009 at 11:48 pm

  2. Eu am auzit pe la radio de cazurile astea doua si de fiecare data au mentionat si bolile de care mai sufereau persoanele respective. Problema e ca isi incepeau stirea cu propozitia: ‘Inca o persoana a decedat din cauza gripei porcine.’ Nah frast, acuma cine asculta ce se zice mai departe?
    Din cate inteleg eu din treaba asta, cineva pe undeva vrea sa faca niste banuti, are un smnen,(de vaccine vorbesc acum) ii convine ca populatia e panicata. Iar jurnalistii, pai ei sunt amatori de senzational. Gripa asta porcina e subiectul perfect. Asa ca ne mai toarna o tura.
    Am fost acuma plecata prin strainataturi, prin Austria si Elvetia. Nush, oamenii pe acolo nu par sa fi auzit de pandemia si apocalipsa asta care ne paste, nu am vazut pe nimeni sa poarte masca, cum am vazut pe aici. Niste tarani strainezii astia, ce mai. La noi la vama insa, nenea politistul de frontiera complet echipat cu manusi si masca, pentru ca deh, in ro e situatia de criza.

    Raluca

    noiembrie 25, 2009 at 9:27 am

  3. pe mine nu ma mai mira nimic in materie de manipulare si propaganda. dupa ce am vazut de cateva luni de zile la antena3 si realitatea tv mi-am dat seama ca se poate orice. asa si cu gripa porcina. dar cu toate suntem la fel de manipulati. ni se spune mereu ce sa bem, ce sa mancam, cum sa traim, cum sa fim fericiti, cum sa fin normali, cum sa votam, cum sa iubim si normal cum sa ne vaccinam. Aceasta lume a manipularii si-a propus sa vaccineze omul in fel si chip.

    ciprian blidaru

    noiembrie 25, 2009 at 3:18 pm

  4. The truth about Climate Change, Cancer, Swine Flu and Vaccines. I tried to upload this in HD but each attempt at uploading it failed when it got to 99% for some reason.

    http://gandeste.org/global-warming/nov-0-when-eugenics-trumps-science/7784

    calubalan

    noiembrie 26, 2009 at 11:56 am


Lasă un comentariu