Degeabatologie

sau arta de a fi degeaba. Disectii pe viu.

Din nou despre optiuni politice

with 6 comments

De data asta in contextul european.

Am gasit via adi ocs un fel de Political Compass axat pe alegerile europene. Am facut si eu testul si ca rezultat am aflat ca sunt undeva la medie intre partidele europene Libertas sau UK Independence Party si apropiat de Free Democratic Party of Switzerland. Dupa ce le-am citit ideologia astora din urma, mi-am dat seama ca imi seamana cu adevarat.

Nimic surprinzator pana aici, tinand ca sunt eurosceptic si apropiat de liberalism. Ca partide romanesti, singurul cu care as fi compatibil conform testului e PRM (desi fooooarte de departe). La asta pot raspunde doar cu „mda”.

Totusi, un lucru interesant a propos de polemicile recente cu „cine e de dreapta in Romania”, pe axa OX care reprezinta „stanga-dreapta” toate partidele romanesti sunt o apa si-un pamant. Practic, nu exista o diferenta semnificativa intre PSD, PRM, UDMR, PNL sau PD-L.

Daca e vina simplitatii testului, sa-si dea politologii cu parerea. Pe de alta parte, unele intrebari sunt de-a dreptul ambigue. La intrebarea cu subventiile pentru agricultura, am fost impotriva, dar nu e clar ce s-ar intampla cu respectivii bani daca nu ar fi dati taranilor/firmelor. Ca decat sa taie subventiile si sa ramana la fel taxele, mai bine ramanem la situatia de fata.

Sper ca dupa toate acestea intelegeti de ce nu votez. Poate daca in viitor vom putea alege reprezentanti din alte tari, lucrurile se vor schimba. Dar deocamata…

Written by machiavellian

Mai 17, 2009 la 3:55 pm

6 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Cel mai aproape din România sunt de PRM, iar din toată Europa, tot de un partid din Elveţia, dar Partidul Popular Democratic de data asta (dacă m-aş lua după poziţia referitor la cele două axe). Se pare însă că progrămelul are un algoritm şi mai complicat de atât conform căruia „partidul cel mai apropiat” din ţară este PRM-ul, iar de peste hotare Mouvement Pour la France. Mai avea şi o opţiune „potriviţi în perechi”, conform căreia cel mai mult mă apropii de UK Independence Party. Ştii exact care-i diferenţa dintre acestea?

    Houston

    Mai 18, 2009 at 4:18 pm

  2. Habar n-am. Nici macar n-am folosit alt algoritm decat cel al ochiului si privitul apropierii in plan fata de alte partide. De altfel, si modul in care se calculeaza scorul mi s-a parut destul de ciudat.

    Movement… nu stiu cine sunt. Despre UKIP pot sa-ti spun doar ca e partid liberal si eurosceptic destul de vechi. Ma rog, daca dadeai click pe partidele aratate acolo iti spuneau intr-o fereastra noua si care ar fi fost raspunsul partidului respectiv daca facea chestionarul.

    machiavellian

    Mai 18, 2009 at 6:47 pm

  3. Mie tot PRM. Dar nu votez cu nimeni. Din Europa, sunt mai aproape de Mouvement Pour la France, Libertas, The Independence/Democracy Group. In Romania nu ai cu cine sa votezi.

    Ilie Catrinoiu

    Mai 19, 2009 at 2:07 pm

  4. PRM si la mine. UKIP din Europa si un partid cu un nume obscur din Cehia cu un nume cu ceva despre libertate.

    Lalartu

    Mai 19, 2009 at 9:13 pm

  5. am facut si eu „testul”, desi nu sunt „european”. mi-a iesit ca as fi usor de stanga si pro-european moderat.
    cica as fi aproape de pnl-pdl, de parca ar fi vreo diferenta intre ele. si la partidele europene, cu unul spaniol, absolut necunoscut.
    ce m-a distrat la partidele europene a fost ca au unul plasat exact in originea sistemului de axe. un partid din lichtenstein. asa da centristi:) cred ca nu au nicio parere asupra a nimic:))

    we

    Mai 20, 2009 at 10:29 pm

  6. Eu zic că ăştia, centriştii, au prea multe păreri… dar nu ajung niciodată la stadiul de convingeri!

    Houston

    Mai 20, 2009 at 10:45 pm


Lasă un răspuns

