Degeabatologie

sau arta de a fi degeaba. Disectii pe viu.

Auzi, (nu) suntem o tara bananiera!

with 10 comments

Asa am crezut azi cand cu bucurie am avut ocazia sa vad un nobelist pe plaiurile mioritic-clujene. Jean Marie Lehn, laureat al Premiului Nobel pentru Chimie, a venit la Universitatea lui Babes si a lui Bolyiai sa primeasca titlul de Doctor Honoris Causa. De ce, irelevant pentru articolul de fata, important este ca mai rar cate o somitate atat de mare pe la noi.

Dupa ce Umberto Eco ne-a dat tifla acum vreo doi ani, azi simteam si eu ca incepem sa fim vazuti altfel decat o tara de lumea a treia, uitata de timp pe undeva prin spatiul vest-eurasian.

Totusi, nu a durat mult pana s-a dus si mirajul zilei. Si totul s-a topit in banalul si enervantul cotidian: factura de la UPC era scadenta.

De cateva luni, de cand au desfiintat casieriile de cartier, saracii abonati se inghesuie la sediul central UPC. Am stat azi o jumatate de ora si imi imaginam continuu ca in alte dati era si mai rau. Lume multa, aerisire proasta, angajati lenti si incompetenti. Iar ca la orice inghesuiala ce dureaza, oamenii incep sa se certe intre ei, cu casieritele si sa scoata tot ce-au mai bun din ei.

Si acestea pentru un serviciu de toata jena. Contractul imi spune ca primesc 1 Megabyte/s download, dar nici un contor de viteza nu arata mai mult decat 100 KB. Deci o zecime. Ce sa-i faci, dar practica asta ne omoara cu zilele.

Televizorul trebuie sa-l platesc, vine la pachet cu internetul, fie ca-l vreau, fie ca ba. Iar daca ai o problema cu serviciile, ehe, abia acum incepe epopeea. In primul rand, daca n-ai semnalizat-o, ea nu exista. Cam asa spune contractul, deci e tot responsabilitatea ta, ca doar serviciul e numai al tau.

Iar daca ai norocul des sa se duca internetul si telefonul UPC impreuna, tot tu trebuie sa-i anunti pe ei, din fonduri proprii. Si stai la telefon si cate o jumatate de ora pana sa binevoiasca un operator sa-si faca rondul.

Pe scurt, marele UPC isi bate joc de clientii sai. Tin minte ca Dorin Lazar si Botache se plangeau de RDS. Fiindca am interactionat si cu ei (nu in Cluj), pot spune un lucru: daca la RDS-isti urli, chiar si prin telefon, se mai misca ceva. La UPC ioc.

Sa fim chiar o republica bananiera? Politic nu suntem departe, dar in rest?

Written by machiavellian

Mai 5, 2008 la 9:28 pm

10 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ehm, imi pare rau sa te contrazic, dar nici la erdeesh nu se misca mai nimic. Acum incercam sa ne scoatem de factura pentru o luna in care doar ne-am certat cu ei si nu am avut internet, dar nu prea ne iese. Pentru ca e multe cereri intre noi si nenea care ne poate rezolva problema. Problema care a durat o luna pana s-a rezolvat, cu toate ca necesita doar 5 minute.
    Mai avem un pic si trecem pe clicknet.
    Eu am avut abonament si la UPC, in primele mele luni de stat in Cluj si stiu ca tot ce m-a deranjat a fost faptul ca suma de plata era mai mare pe factura decat ziceau ei in reclama ca va fi. Sau chiar atunci cand am incheiat contractul. Dar cand netul meu a fost cu probleme, mi l-au rezolvat. 😀
    Dar sa nu le luam apararea. E curve toti. Si suntem o republica bananiera. Si mai sunt alte gramezi de exemple de situatii in care client service-ul e la pamant in tara asta. 😀 Poate data viitoare cand sunt mai putin inflacarata imi voi deshcide tolba cu povesti. Acuma iar m-am enervat.

    Botache

    Mai 5, 2008 at 9:38 pm

  2. Buei! Dacă am fi republică bananieră ar fi ieftină mîncarea pentru că, vorba aia, bananele cad din copaci datorită lui Isaac 🙂

    dorinlazar

    Mai 5, 2008 at 9:43 pm

  3. Taci tu ca la noi in Brasov e mai ieftina. In Cluj e naspa cu mancarea. Salarul meu se ducea dracu mostly on food. Do not joke with that. 😀

    Botache

    Mai 5, 2008 at 9:45 pm

  4. suntem mai la sud, e mai cald, cad mai multe banane din copaci :))

    dorinlazar

    Mai 5, 2008 at 9:45 pm

  5. Ce imi plac posturile despre UPC cu tag-ul „chimie supramoleculara”. =))

    Ioana

    Mai 6, 2008 at 9:48 am

  6. Da, sau când mai fac minunaţi upecişti nişte schimbări în setările lor şi nu mai merge netul. „Domne, modemul dvs. nu este compatibil cu ultratehologia noastră! Luaţi d-ăsta!”. „Păi l-am cumpărat şi p-ăsta, şi p-ălalt şi încă unu’!” „A, ne scuzaţi, era o greşeală a colegului meu. Se rezolvă în 5 minute”…

    Lucian Vasile

    Mai 6, 2008 at 2:22 pm

  7. până anul acesta stăteam în cămin, aşa că nu am poposit în jungla upc-ului. am acum abonamentul mediu şi sunt foarte dezamăgit de el.

    în primul e limită pe torenţi. dacă pe rds cei care trag de pe bitshock au parte de viteze inimaginabile de 3500-4500 de kb/secundă, eu pe upc sunt limitat la 30 de kilo pe secundă. iar în contract scrie clar 10 megabiţi.

    televizorul îl păsterz doar pentru că sunt microbist. dar şi aici sunt dezamăgit, uneori pe unele canale se strică transmisia din senin. evident când e meci, trebuie să înceapă să bârâie.

    cât despre telefon… ce să mai zic?! se întrerupe când ţi-e lumea mai dragă. deşi după ora 18, dacă sun în alte reţele fixe, precum rds sau upc e gratis, legătura se întrerupe din senin. în primele luni de contract am mai făcut ceva tam-tam, am mai încercat câte ceva, dar fără succes. până la urmă m-am resemnat.

    noroc că sunt matinal şi astfel mai scot cu vietze ok de pe torenţi, dimineaţa devreme, între 5:30 şi 8 nu este limită, astfel că vine destul de bine. acum săriţi toţi! 😛

    oricum de la anul universitar viitor voi trece şi eu pe pachetul small. sau pe un alt concurent în cazul fericit în care va apărea unul competitiv.

    fanitza

    Mai 6, 2008 at 9:43 pm

  8. Nu te poti muta la alt internet provider? Romtelecomul, de exemplu?

    wandering elf

    Mai 7, 2008 at 1:05 am

  9. Botache, la voi e mai ieftina macarea, aici e mai ieftina bautura. 😉

    Luciane, eu nu stiu ce fac astia cu setarile, ca nu prea stau pe-acasa. De fapt asta e norocul lor principal, ca daca as fi toata ziua acasa cred ca i-as fi dat deja in judecata. 🙂

    fanitza, elfule, Romtelecom nu prea era o optiune cand mi-am pus eu netul. Dura vreo 3 saptamani pana instalau, asta daca aprobau instalarea. Iar de la RDS asteapta tot blocul un semn de vreo 8 luni. Focomunicatii, fostul meu provider, ar fi fost ideal. 25 de RON/luna, dar macar stiu ca de pe torente imi venea cu 180 KB/s. Din pacate au spus ca nu se baga in blocuri noi ca e prea mult de munca cu aprobari si alte figuri. Heh, de parca n-ar fi blocul meu un santier si dupa un an de la predare. 🙂

    machiavellian

    Mai 7, 2008 at 11:23 am

  10. […] a comment » Ma bucuram acum un an, tot cam prin data asta, ca Romania incepe sa iasa din epoca intunecata comunisto-postcomunista si […]


Lasă un răspuns

