Degeabatologie

sau arta de a fi degeaba. Disectii pe viu.

Kosovo, o problema? Se pare ca da

with 9 comments

Am asistat deunazi la dezbaterea „Kosovo – precedent sau exceptie” organizata de revista Foreign Policy in Casa de Cultura din Cluj. Pentru cei care nu stiu, FP a aparut si in tara noastra din decembrie ca bilunar si este editata de Adevarul Holding, aka Dinu Patriciu.

Revenind, desi a inceput aproape fara intarziere, conferinta a fost de o plictiseala rara. Notitele mele au ramas la Ioana, asa ca tot ce urmeaza este din memorie. Startul s-a dat cu un colaj de stiri peste care vorbea cineva de la FP (cred ca Ovidiu Nahoi, dar nu sunt sigur). Din pacate povestile respectivului erau fara legatura cu imaginile.

Apoi a urmat „dezbaterea”. Adica niste intrebari adresate de Nahoi catre doi invitati, Ovidiu Pecican si Istvan Horvath, dupa care au urmat intrebarile publicului, care de fapt au fost niste monoloage interminabile a diferitelor somitati prezente. Pe scurt, dezamagire totala. Asa ca, din memorie:

Istvan Horvath: Vorbeste despre crimele sarbe fara sa mentioneze nimic despre cele kosovare, lasand sa se inteleaga calitatea de „precedent” al situatiei.

O. Pecican: Mi s-a parut chiar singurul care avea ceva de spus. Clar si la obiect. Totusi, desi a destins atmosfera cu glume bine plasate, dupa un timp au devenit enervante datorita numarului.

Dinu Patriciu: Vorbeste mult si degeaba despre crearea unei federatii economice balcanice, in care Bucurestiul sa fie seful. Economic, evident, si nu politic. De parca kosovarii ne-ar vrea pe noi acolo dupa ce nu le-am recunoscut independenta. Pacat ca Patriciu n-a inteles ca Homo economicus este un simplu construct teoretic si are putine in comun cu colegul real sapiens sapiens.

Michael Shafir: Limbaj confuz, discurs confuz. De asemenea, mi s-a parut complet lipsit de tact cand s-a ridicat un „adversar ideologic” sa faca niste comentarii.

Emil Boc, Vasile Puscas si altii carora nu le-am retinut numele: Vorbe multe, idei putine. Am auzit reluarea obsesiva a ideii „anarhia din dreptul international” datorata regulii „cel mai tare castiga”. Pai, bai oameni buni, cum puteti vorbi de „anarhie” daca exista un principiu reglant? Nici macar miscarea browniana nu este anarhica, desi asa pare la prima vedere.

Concluzie? Nu stiu daca sa am. Mai ales fiindca nu s-a ajuns la o concluzie in privinta „precedentului sau exceptiei”. Sau mai bine sa am una: daca asa se trateaza situatia si prin alte parti si daca la fel sunt „dezbaterile”, Kosovo este chiar o problema…

Totusi, macar am auzit si ceva interesant: Foreign Policy accepta din partea studentilor comentarii la articolele sale. Cele mai bune doua vor fi publicate in numarul urmator si premiate cu 1000 de euro. Detalii in revista, cica. Nu stiu, inca n-am apucat s-o cumpar. Deci, studentilor cititori, cu mana pe stilou!

Vezi aici poze si o parere mai putin critica decat a mea.

Written by machiavellian

Martie 28, 2008 la 8:23 pm

9 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Felicitari pentru calitatea blogului.
    Daca nu aveti nimic impotriva as dori sa ne cunoastem. Intotdeauna „mai multi la un loc” fac mai multa branza decat „mai multi dispersati”…Eufemistic vorbind, evident ca cei „mai multi” trebuie a priori sa corespunda unor „minime si maxime” universal acceptabile, ca sa nu produca ilaritate in public… 😉

    1=

    SorinPLATON

    Martie 28, 2008 at 8:44 pm

  2. mai bine veneai şi tu la concertul de la ora 19! 😛

    fanitza

    Martie 29, 2008 at 5:09 am

  3. Ce concert…ca veneam?!…;)

    1=

    SorinPLATON

    Martie 29, 2008 at 3:56 pm

  4. Domnule Platon, ce doreati sa spuneti prin a ne cunoaste?

    fanitzo, ce concert? Si, oricum, esti tu sigur ca mi-ar fi placut? 🙂

    machiavellian

    Martie 29, 2008 at 7:25 pm

  5. Pur si simplu. Imi place sa cunosc oameni destepti…si sa-i „imit”…eventual sa filozofam despre nemurirea sufletului cu o bere in mana…hai fie doua… 🙂

    cafeneaua.politica@gmail.com

    SorinPLATON

    Martie 29, 2008 at 10:38 pm

  6. îmi cer scuze pentru că răspund cu întârziere! am fost până în braşov şi abia acum m-am întors.

    a fost un concert dirijat de un olandez. din ce îmi amintesc au fost interpretate printre altele: răpirea din serai, vioara şi orchestră re major kv 218, gustav mahler simfonia nr.1 în re major.

    fanitza

    Martie 30, 2008 at 7:55 pm

  7. Sorin Platon, vrei sa imiti un om al dreptei? 😉

    fanitza, daca esti amator de asa ceva, Opera Maghiara, joi, ora 18:30 daca nu ma insel. Traviata, daca nu ma insel din nou, un amic de-al meu are rol principal. Deci hai. 😉

    machiavellian

    Martie 31, 2008 at 1:52 am

  8. Ei si dvs. acum…ca doar stiti bancul acela patriotic cu soldatii lui Stefan cel Mare ce la orele 13.30 au pus jos coasa, arbaleta, suhoiul, etc. si au plecat la carciuma sa ia masa impreuna cu spahii…tot asa si in acest caz…; ne batem ce ne batem in doctrine pana ne umplem de sange si apoi la sfarsitul „programului” participam la o sesiune de „team building”…ca sa o putem lua maine de la inceput… 🙂

    In legatura cu concertul lui Fanitza, din presa de azi am auzit si regret ca nu o sa pot participa (ca noi mai si munceste inainte sa gandeste) la un super-concert de jazz fusion in Bucuresti.. Si sa nu te enervezi ca nemeritat sudistii acapareaza tooaata crema romaneasca de entertainment?!…Uite asa apar invidiile, segregarile si autonomiile teritoriale…din jazz-fusion si Michael „Jacko” Jackson… 😉

    In alta ordinde de idei stie naiba cum se face dar „ai mei” oameni de stanga nu-mi apreciaza mai deloc munca altruist sisifica (poate se simt ecplipsati in semidoctismul lor) de creare a unei societati civile de stanga, cele mai trainice prietenii legandu-le cu actualul „dusman de clasa”…dreapta evident..

    So long people!

    SorinPLATON

    Martie 31, 2008 at 3:03 pm

  9. „fanitza, daca esti amator de asa ceva, Opera Maghiara, joi, ora 18:30 daca nu ma insel. Traviata, daca nu ma insel din nou, un amic de-al meu are rol principal. Deci hai. ;)”

    cum a fost? că nu am mai rueşit să ajung!

    fanitza

    Aprilie 5, 2008 at 2:00 am


Lasă un răspuns

