Degeabatologie

sau arta de a fi degeaba. Disectii pe viu.

Somnul ratiunii naste monstri

with 30 comments

traian-si-hitler.jpg

Traian Basescu este un grobian, un golan si poate chiar un nelegiut (vezi dosarul Flota). Nu voi nega asta niciodata. Ba chiar s-ar vedea contrariul din acest blog, deoarece pe l-am criticat pe actualul presedinte cu fiecare ocazie in care am avut timp si nerv.

Maria Barbu este tocmai opusul, o persoana echilibrata si culta si ma intrebam tot timpul cum se potriveste candoarea ei cu mitocania si ciolanismul PSD. Dar probabil ca trageam concluzii doar pe aparente, si dupa cum se stie foarte bine aparentele inseala.

Dar dupa articolul asta incepi sa nu te mai miri ca prin preajma dnei Barbu se perindeaza pupincuristi parca desprinsi din epoca Odiosului (se stiu ei care). Auzi, nene, cica Basescu, respectand toate retetele de succes ale „literaturii de leadership” (si probabil si a prietenilor lui omuletii verzi) indreapta tara spre nimic mai putin decat dictatura personala.

Ca metodele lui sunt crude nu se indoieste nimeni. Hai chiar sa spunem ca ar vrea sa fie dictator – fie. Dar sa ramanem cu picioarele pe pamant, oameni buni! Suntem in 2008, integrati mai mult sau mai putin voit in Europa, membrii NATO, etc, etc, etc, etc. Deci, vrea-nu-vrea, Basescu tot nu are cum. Sau poate ca expertii de leadership au solutii pentru orice probleme s-ar isca pe drum, inclusiv pentru capacitatea craniana redusa a viitorului dictator.

Dar hai sa vedem si alte idei la fel de crete: Basescu a transformat Constitutia tarii intr-un document interpretabil; a ingenunchiat justitia (spre deosebire de eroii Highlander Adrian Nastase si Ion Iliescu); a santajat clasa politica (?!); le-a aratat jurnalistilor cine e Stapanul prin recentul atac(?!?!); „tonomatele de euro” sunt numai oamenii lui Basescu si nu jurnalistii… echilibrati.

Nici nu ma voi chinui sa demontez vreuna din aceste idei. Pur si simplu nu are rost. Evident ca singura solutie, indicata foarte subtil de Maria Barbu prin „o sa va para voua rau dupa presedentia echilibrata a lui Iliescu”, o fi inca un dezastru o conducere PSD.

Si desi m-am saturat sa tot reiau aceleasi filme de pe youtube, se pare ca trebuie. Din nou si din nou. „Presedentia echilibrata a lui Iliescu” in culori:

Si filmarea sediului PNTCD devastat in Mineriada:

Concluzia e simpla: Somnul ratiunii si moartea bunului simt nasc monstri.

Multumiri lui proclet pentru poza de la inceput.

30 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Din pacate, in ciuda faptului ca eu pledez pentru idei si argumente, vad cu stupoare ca tu ramai cantonat in reactii viscerale.
    Asa incat, nu pentru mine e valabil „somnul ratiunii” ci pentru aceaia care asculta doar de instincte, de furie si de ura fara justificare, fara intelectie, fara subtilitate si chiar fara elementarul bun simt, exprimat prin replica politicoasa. Este nedemn sa jignesti, chiar daca o faci intr-un fel ceva mai jenat decat cei mai agresivi si mai vulgari promotori ai metodei!

    Maria Barbu

    Martie 20, 2008 at 8:41 pm

  2. Dragă Mache, nu ajungi nici măcar la nivelul pantofului Mariei Barbu. Vezi-ţi de chimia ta!

    În altă ordine de idei, în filmuleţul cu Ion Iliescu pe care l-ai postat apar şi eu în fundal…

    Mihnea Georgescu

    Martie 20, 2008 at 10:06 pm

  3. Dna Maria Barbu, va mai dau niste „reactii viscerale”:

    Dizidenti politic morti in regimul lui Basescu: 0
    Dizidenti politic morti in regimul lui Iliescu: 7-cine stie cati (cifrele adevarate nu se cunosc si nu se vor cunoaste niciodata)

    Mineriade in timpul regimului Basescu: 0
    Mineriade in timpul regimului Iliescu: 4

    In rest, n-ati facut decat sa atacati autorul si nici un punct din text.

    Mihnea, si ce daca esti in fundal? Ar trebui sa ne impresioneze? A propos, lasa-te de Kallabah ca o dai in bara. 😉

    machiavellian

    Martie 21, 2008 at 10:18 am

  4. ‘Corb la corb, nu-şi scoate ochii’.

    diogene73

    Martie 21, 2008 at 1:04 pm

  5. personal sunt şi voi fi mereu împortiva lui băsescu. însă, cu toate că îl detest ca om, nu pot totuşi să nu îi admir intuiţia şi personalitatea. spre deosebire de năstase, băsescu e un foarte, foarte bun manipulant de mase.

    băsescu face gafe după gafe şi prostii după prostii… dar totuşi, alegătorii îl iartă. băsescu e radical, încearcă să fie mai mult decât un diplomat-preşedinte ales de popor. marea majoritatea a politicienilor, incusiv şi din partidul său democrat nu îl au la inimă, dacă nu chiar îl urăsc. poporul însă continuă să îl simpatizeze.

    nu îl simpatizez nici pe năstase, dar nici nu sunt contra lui(despre iliescu prefer să nu vorbesc, pentru că oricum acesta nu mai are dreptul de a candida pentru preşedinţia româniei). mulţi însă sunt foarte anti-năstase. atât în blogosferă, după cum se poate observa, cât şi în viaţa reală.

    năsatse, după umila mea părere(nu îl cunosc personal, deci părerea mi se trage din ce am citit despre el), este un om competent şi are o putere de muncă foarte mare. plus că e şi un om şcolit, lucru care se vede şi dacă facem o antiteză între educaţiile dintre copiii năstase(e drept ei încă sunt la început) şi fata băsescu. în opinia mea, contează foarte mult la un om şi ce educaţie reuseşte să le ofere copiilor săi.

    până acum năstase ar câştiga cu brio. însă real nu a fost aşa(s-a văzut în 2004). şi nu cred că a fost handicapul unei guvernări anterioare psd. e din cauză că năstase, în faţa camerelor pare un om arogant, iar în faţa unui auditoriu larg nu reuşeste să facă nici măcar 10% din ceea ce reuseşte traian băsescu să facă.

    de aceea în situaţia de faţă, adrian năstase este nimic mai mult, decât un politician incompetent, fără şanse reale de a câştiga un mandat de preşedinte al româniei. desigur, cei doi mari susţinători ai săi în cadrul acestui post(domnişorul georgescu şi doamna barbu) îmi vor sări în cap cu tot feluri de contrargumente doritoare de a arăta cum că adrian năstase este de fapt un zeu, în ochii noştri, ai alegătorilor. 🙂

    dacă cugetăm amplu, pare trist faptul că în românia, singurul criteriu real după care este votat un preşedinte este cât de bună e demagogia acestuia. dar cine sunt eu să judec asemena lucruri?! asta suntem, asta avem.

    cu ocazia referendumului, am încercat să îmi conving un prieten, care are cunoştiinţe largi şi studii despre istoria artei, stiluri, carţi, literatură(deci îl pot numi un intelectual), că opţiunea băsescu e o opţiune greşită. nu am reuşit să îi modific poziţia cu privire la aest aspect. curios, după lungi dezbateri, principalul său contra-argument a fost:”bun, plecaă băsescu, dar pe cine alegem în locul său?”. dat fiind faptul că nici eu nu mi-l doresc cu ardoare pe adrian năstase ca preşedinte nu am ştiut ce să îi răspund.

    poate îi răspundeţi voi.

    fanitza

    Martie 21, 2008 at 1:10 pm

  6. @mihnea georgescu

    „Dragă Mache, nu ajungi nici măcar la nivelul pantofului Mariei Barbu. Vezi-ţi de chimia ta!”

    pe ce argumente te bazezi când faci asemenea afirmaţii? sau iară’ îţi dai cu părerea? asta ştii tu cel mai bine să faci, orcium! politican, sic!

    machiavellian spre deosebire de domana maria barbu, va produce sau produce ceva. prin asta capătă automat un plus în ochii mei. dar tu, tinere umanist mihnea nu ai cum să înţelegi asemnea lucruri! plus că doamna maria barbu are o vârsta. eu zic că ar fi oportun să o comporăm pe doamna barbu la vârsta lui machiavellian cu cel de acum, cu machiavellian.

    apropo, mihnea, tu de unde ai afacerea(afecrile)? din moşternire, aşa-i? 😉

    fanitza

    Martie 21, 2008 at 1:42 pm

  7. Articolul doamnei are putea fi un rezumat perfect pentru toate emisiunile lui Gadea(Miezul problemei parca :)) de pe Antena 3 in care el si inca cativa experti in leadership indruga tot felu de tampenii despre Basescu. In fiecare seara aceleasi povesti penibile cum ca Basescu se scarpina in nas cand sta la semafor sau Basescu care are ultimul model de Nokia, ceea ce e neconstitutional desigur… Pe vremea lui Iliescu nimeni nu si-ar fi permis sa se abereze in halul ala la adresa presedintelui(asta ca si comparatie intre vremuri).

    Oricum tare faza cu expertii in leadership, se potriveste cu articolul despre Marx

    s

    Martie 21, 2008 at 2:04 pm

  8. Şi eu ce să fac acum cu pliantul electoral de pe şifonier cu Băsescu, după aceste dezvăluiri şocante? Să-l arunc, pur şi simplu, aşa… la gunoi! Nu mă lasă inima!

    Grădinariu

    Martie 21, 2008 at 4:39 pm

  9. @Fanitza

    Din moşteniri şi intelectul meu!

    Păi dacă Maria Barbu „are o vârstă” (deşi este încă foarte tânără!) de ce se ia un puşti ca Mache de domnia sa?!

    Mihnea Georgescu

    Martie 21, 2008 at 5:38 pm

  10. @mihnea georgescu

    îţi mulţumesc pentru răspuns! eram sigur! 😀

    nu de domnia sa s-a legat machiavellian, din ce am observat eu, ci de ceea ce a scris domnia sa pe blogul ei. dar se poate să greşesc eu. oricum, la întrebarea aceasta machiavellian îţi poate da cel mai bun răspuns.

    fanitza

    Martie 21, 2008 at 5:56 pm

  11. La fel cum un europarlamentar spunea ca mai bine ar purta o casca a armateri rosii decat sa manance un hamburger in Manhattan si eu pot spune ca mai degraba as sta sub Iliescu 2 mandate decat sa ma uit o luna la TVR in regimu Basescu….

    Ion

    Martie 21, 2008 at 7:42 pm

  12. Traian Băsescu zici că e grobian, Iliescu nu e bun că a adus minerii, poate vrei să dai o soluţie.

    radupress

    Martie 21, 2008 at 8:04 pm

  13. daca Basescu a ajuns dictator, adica pe acelasi plan cu Lenin, Stalin si Pol Pot, inseamna ca ratiunea si bunul simt pe care le invoci, anacronicule, nu dorm, ci au intrat demult in coma (datorata consumul excesiv de alcooluri postfeseniste si vitezei neadaptate la conditiile de trafic politic).

    man

    Martie 21, 2008 at 9:53 pm

  14. diogene, de acord. Dar inca nu vreau sa cred ca Maria Barbu e corb.

    fanitza, degeaba e Nastase scolit si finut. Din cel mai important punct de vedere este ca si Basescu: amandoi sunt urmariti penal si amandoi scapa cu basma semicurata, fara ca prea multi sa le faca gura.

    s, nu, te inseli. Pe vremea nu tacea lumea fiindca avea pumnul la gura sau era platit pe sub maneca. Nu, era „echilibru”. 😉

    Gradinariule, iti spun eu ce sa faci: da-ti drumul iar la blog ca m-am saturat sa scriu adresa si sa-mi spuna page not found. 🙂

    Mihnea, dupa logica ta, Maria Barbu nu are voie sa-l critice pe Basescu fiindca acesta din urma are o varsta pe langa ea. Deci, shht.

    fanitza din nou, eu am atacat un articol in stilul meu agresiv cu care ne-am obisnuit cu totii. Cititorii care ma stiu au inteles asta. Altii ma fac viscerali. E principiul ala simplu: nu poti sa-i multumesti pe toti. Si cum nu sunt politician, nici nu incerc.

    Ion, aici e o falsa dihotomie. Exista un milion de alte variante. M-am saturat de teoria raului mai mic. Repet ce zicea Radu Iliescu: dintre doua rele alegi tot un rau, nu altceva.

    radupress, il vreau pe Putin. Toti sa se inchine marelui Putin!

    machiavellian

    Martie 21, 2008 at 10:01 pm

  15. Îmî pare rău să constat că nu ai nici o soluţie. Probabil din acest motiv se simte revolta, nemulţumirea pe care o ai faţă de subiectul în cauză.
    Din păcate trebuie să te anunţ că nu există soluţii în alb sau negru, binele si răul se regăsesc împreună în proporţii diferite şi până la urmă vei fi nevoit să alegi răul cel mai mic bineînţeles dacă reuşeşti să îl distingi.
    Cât despre Putin,pentru el a început declinul.

    radupress

    Martie 22, 2008 at 12:51 am

  16. Draga presa lui radu, am dat un raspuns sarcastic dintr-un singur motiv: articolul dnei Barbu era la fel de „distructiv” ca si al meu. In afara de a-l injura subtil pe Basescu, nu dadea nici o rezolvare.

    Si, intre noi fie, nu-mi place Putin. Iar in privinta psihanalizei tale, nu, nu mi-ai ghicit motivul revoltei, care de fapt era foarte simplu: „presedentia echilibrata a lui Iliescu” este un adevar strigator la cer.

    machiavellian

    Martie 22, 2008 at 11:06 am

  17. […] (via degeabatologie) […]

  18. Weeeeee, this is such a load of fun! Demonstratia perfecta a faptului ca in Romania conceptul de opinie este asa de prost inteles… Domnul „s” le-a zis bine: la cat de mult se acorda atentie oricarui rahat facut de musiu Basescu si cum orice merge rau in Romania este, evident, tot din vina lui T.B., la ce ne miram ca exista antipatie fata de dansul? BTW, de ce toti par sa uite vechea zicala: „Cainii latra, caruta trece”? Sau exista cativa de-aci care se simt cu musca pe chelie, deci au impulsul de a-i ataca vehement pe toti care le contrazic principiile „imaculate”?

    sodiumpentothal

    Martie 23, 2008 at 1:31 pm

  19. @Machiavellian,

    ai dreptate, nu sunt corb!
    Cat despre asertiunea care te-a exasperat… poate ca eu am ceva mai multe informatii decat tine despre evenimentele pe care le incriminezi. Sau poate am fost mintita! Vom vedea. Viitorul ne va dezvalui adevarul despre acele evenimente. Cand m-am referit insa la presedintia echilibrata a lui Iliescu nu faceam decat sa subliniez oroarea mea fata de acest leadership bazat pe crize, pe care il promoveaza Basescu.

    Maria Barbu

    Martie 23, 2008 at 8:26 pm

  20. Dna Barbu, imaginile sunt clare. La fel sunt si reportajele straine: mineri care bat oameni nevinovati, mineri care spun ca au gasit „droguri” si arme de foc la PNL, sediile partidelor de opozitie distruse, Iliescu multumindu-le minerilor, agentiile straine aratand toate acestea. Ba si mai rau, Iliescu spune ca minerii au venit sa planteze flori (in momentul ala parca eram o tara bananiera).

    Si, va rog, nu comparati impropriu. Normal ca era acalmie in regimul lui Iliescu daca nu existau antenistitrei si alti „jurnalisti” si „experti” care sa discute „neconstitutionalitatea mobilului Nokia proaspat cumparat de Basescu”, cum zicea s. Si nu-mi vorbiti de echilibru cand inflatia galopa peste 100% sub Iliescu. Abia sub Basescu am atins cifra istorica de 6,8%. Asta este „echilibru”.

    machiavellian

    Martie 23, 2008 at 10:03 pm

  21. Si crezi ca daca era Basescu-n ’90 inflatia era altfel?Oricine-ar fi fost acelasi lucru era….

    Ion

    Martie 25, 2008 at 12:55 am

  22. M-am conformat.

    Grădinariu

    Martie 25, 2008 at 7:07 am

  23. Ionule, n-am de unde sa stiu ce ar fi fost daca ar fi fost. Eu vad un singur lucru: inflatie cumulata de vreo 1000 la suta pe 90-96. Eu sincer n-am auzit de un tribunal care sa spuna „si altul ar fi facut la fel, deci il achitam”.

    machiavellian

    Martie 25, 2008 at 12:09 pm

  24. Altfel, poza de familie Băsescu-Hitler este mişto.

    Mihnea Georgescu

    Martie 26, 2008 at 9:42 am

  25. Toata lumea il bascaleste pe Baselu pe bloguri.
    PSD-u’scoate dinozaurii gen Nastase si Mitrea… In schimb Basescu se intalneste cu Bush la Neptun pe malul marii si, contrar opiniei lui Valentin Stan, cu Putin. Apoi 3 zile nu a hahait, a mancat cu furculita, nu l-a flegma pe Tariceanu, samd… Asta de fapt e capital electoral… Cred ca mai bine ar sta PSD-ul cu ochii pe el ca pe butelie, ca nu cumva sa o ia in mana la alegeri… ADucand dinozauri cu pete de dalmatieni, Nastase&Mitrea, taberele adverse au munitie la indemana. Adica o sa strige: Tamaraaaaa si CFR-ul. Nu trebuie hotarari juridice ca poporul sa stea cu curu’ la tine si sa puna stampula pe PDL. PNL, samd. Cum desi, dpdv juridic, Mona Musca si Dan Voiculescu nu mai sun turnatori, in realitatea au ramas cu stigmatul… Asa ca tare imi e teama ca garnitura nou scoasa de la joc de glezne nu va face nimic substantial. Si sa vezi atunci ce suturi in oua o sa dea Geoana :D, cat e el de prostanc. Zice proverbul: pe dusmani de nu poti sa-i sugrumi sa ii strangi in brate.
    Din pacate Baselu are doua lucruri pe care altii nu le au: carisma politica pentru poporul roman: hahaie si sa flegme cand vrea, injura, samd. la care se adauga o anume pricepere in jocul politic la care altii teoretizeaza din plin.
    in plus Baselu, pentru cei care nu stiu, are o imaginea foarte buna in fara Romaniei. Am citit o gramada de articole elogioase la adresa lui in FAZ, DieZeit, WSJ, samd…
    Cel mai bine ca in cazul lui Baselu unii sa nu se imbete cu apa rece… Vina campania si Baselu are munitie…

    Pendulul lui Foucault

    Aprilie 7, 2008 at 7:04 pm

  26. Sincer, cred ca PSD nu va lua nici in acest an Primaria Bucuresti….

    Pendulul lui Foucault

    Aprilie 7, 2008 at 7:06 pm

  27. Asta ramane de vazut. Oricum, ca un provincial, putin ma intereseaza. 🙂

    machiavellian

    Aprilie 7, 2008 at 9:13 pm

  28. subscriu la pendul.

    cu adăugările că băsescu va ajunge peste vreo 7 ani în situaţia de acum a lui năstase, când se vor inversa jocurile de putere. p.d. e pe val acum, dar demagogia, deşi are momentele ei, nu este o soluţie viabilă în timp, iar p.d. în loc să înveţe din greşelile celor din trecut, din contră perseverează în ele.

    e trist că să pozezi în victimă e de ajuns nişte milioane de români proşti, dar asta e realitatea.

    fanitza

    Aprilie 7, 2008 at 9:22 pm

  29. […] raspunsurile nu au intarziat sa vina. “Domnul presedinte” si expert in echilibristica Ion Iliescu a sunat la ziarul Cotidianul si a spus: “Asistam la mentinerea lichelelor sau la […]


Lasă un răspuns

