Degeabatologie

sau arta de a fi degeaba. Disectii pe viu.

Ce e trendy azi (III): Nu vanati animalele ca si ele are suflet!

with 16 comments

Sau din ciclul psihanalistul de serviciu o da in bara din nou

Esti vanator si iti place sa haituiesti animale nefericite si lipsite de aparare ca sa te simti mare barbat? Atunci cu siguranta esti un neanderthalian frustrat care abia a iesit din pestera in care era obisnuit sa tranteasca pe bucata de piatra o caprioara proaspat jupuita ca sa-si impresioneze femeia.

Daca ti-ai dat seama ca ce scrie mai sus este un sofism (pe care de acum il voi numi argumentum ad Freudum), bine ai venit in clubul oamenilor care obisnuiesc sa gandeasca. Daca nu, te invit sa citesti urmatorul ghid numit Tot ce voiai sa stii despre vanat dar ti-a fost frica sa intrebi.

Cum pot deveni vanator? E simplu, ba chiar prea simplu cred unii. Trebuie doar sa ai permis port-arma (adica doar sa absolvi test psihiatric, psihologic, balistic, port-arma, samd, doar sa iti tii pusca dezmembrata tot timpul afara de vanatoare cu riscul inchisorii altfel, precum si o gramada de alte reguli din acestea simplute, plus toate taxele aferente).

Dar banii? Cat te costa distractia asta? Pai, pe langa faptul ca cotizezi cotizezi o gramada de bani anual chiar daca nu impusti nimic, mai ai de platit inca o tona de bani pentru fiecare animal vanat. Ca doar toate distractiile sunt pe bani.

Ai spus ceva de o multime de bani. Ce se intampla cu acestia? Este foarte simplu. Se aduna la bugetul de vanatoare.

Pai si ce-i cu bugetul asta de vanatoare? Ce se face cu el? Cu bugetul de vanatoare se asigura hrana fondului cinegetic pe timpul iernii, astfel ca ele 1) nu mor; 2) au tendinta mai restransa de a ataca sau fura de pe terenurile agricole. Trebuie sa stii ca datorita degradarii mediului natural o multime de specii se indreapta spre disparitie. De asemenea, bugetul de vanatoare asigura banii necesari stoparii braconajului.

Pai stai putin, imi spui ca fondul asta asigura bani pentru hrana animalelor si pentru stoparea braconajului. Nu ar trebui ca statul sa se ocupe de asta? Hai ca esti cinic. Mor batranii in spitale ca nu au aparate de dializa si tu…

Dar orice ai spune, cu vanatoarea de la Balc nu poti fi de acord. E un macel! „Macelul” de la Balc a cotizat pana acum la buget cateva sute de mii de euro numai prin cumpararea si amenajarea terenului. Ce sa mai vorbim de cine stie cate alte sute de mii cotizate la organizarea vanatorii din fiecare an. Si, daca tii bine minte, bugetul te tine pe tine sau pe fiu-tau in scoala si ii da antihipertensive compensate lui bunicu-tau.

Te inseli! Este un macel! E usor sa stai undeva pitit si altii sa scoata animalul din vagauna ca apoi tu sa-l impusti bine-merci. Da, ai perfecta dreptate. Este foarte usor, atat de usor incat cativa vanatori profesionisti au fost deja sfartecati de porci mistreti. Vezi aici si aici. Culmea, unul din ei chiar la Balc!

Si cum ramane cu aia care vaneaza din jeep din confortul scaunului de piele? Daca ti-ai pus vreodata intrebarea asta inseamna ca te-ai uitat la prea multe filme americane. Doar nu crezi ca intra jeep-ul in padurile de la noi, nu?

Totusi cred ca e mai bine sa interzicem vanatul Daca interzici vanatul te asiguri doar ca muti vanatorii in alte tari care le permit sa-si satisfaca hobby-ul. In plus, parca traiam intr-o democratie in care vointa majoritatii nu are forta de lege impotriva minoritatilor de orice fel, nu?

Acesta nu este un pamflet si nu va fi tratat ca atare. Nefiind vanator nici macar amator, am consultat doi vanatori pentru scrierea acestui text (multumesc Phosphoros). Vezi si partile anterioare din Ce e trendy azi: I, II.

Anunțuri

16 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Da, da … pentru aia care nu ma cunosc. Sunt un frustrat caruia ii place sa fugareasca jivinele lipsite de aparare prin padure. Asta ma face sa ma simt mai macho … probabil nu am fost iubit de bunicul matern cand eram mic (argumentum ad Freudum) 😉

    Phosphoros

    Martie 18, 2008 at 1:04 am

  2. i-am zis şi eu lui cezar ceva asemănător. doar că nu am intrat într-atâta în detalii.

    pun tot acest post al său pe seama unei indigestii dobândite de pe urma consumării vreunui soi de vânat prost gătit.

    eu îi recomand „deer hunter”. 😉

    fanitza

    Martie 18, 2008 at 1:06 am

  3. […] martie, 2008 by Ioana Blogul lui Cezar Paul Badescu nu il citesc din principiu. Dar citind diatriba machiavellianului ca răspuns la un articol al sus-numitului am devenit curioasă. Aşa, mai în […]

  4. Si apropos de vanatul din jeep. Rareori te va lasa un paznic de vanatoare sa te plimbi tu cum iti trece prin scafarlie cu jeep-ul prin padurea lui, avand in vedere ca vei speria 99% din animalele ce se afla prin imprejurimi cu zgomotul motorului si emanatiile de dioxid de carbon (da, da, animalele simt chestiile astea … curios, nu?). Avand in vedere ca vanatorul trebuie sa faca tot felul de chestii giumbuslucare (mai precis sa se asigure ca nu scoate nici un zgomot, nu se pozitioneaza astfel incat vantul sa ii duca mirosul spre animal), ma indoiesc ca va avea mari sanse sa il impuste trecand cu ditamai jeepanul prin habitatul sau natural.

    Phosphoros

    Martie 18, 2008 at 6:00 pm

  5. Deci, mey, nu va luati de Cezar Paul Basescu ca el scrie la ziar.

    dadatroll

    Martie 18, 2008 at 6:21 pm

  6. fanitzo (de acum numai asa iti spun 😉 ), n-am inteles-o pe aia cu vanatul prost gatit. Iar in privinta lui Deer hunter, prea plictisitor, ca nu apare nimic la vanat. Trebuie sa stai sa urmaresti cerbii dupa urme pana te ia dracu`. Prefer Gothic 3, sa vezi ce fain e acolo sa vanezi cerbi, porci mistreti si… troli cu arcul. 🙂

    Rosphosphos, te inseli. De fapt vanatul e foarte simplu. Se aseamana foarte mult cu o plimbare prin Parcul Central. 😉

    machiavellian

    Martie 18, 2008 at 10:07 pm

  7. @machiavellian

    „fanitzo (de acum numai asa iti spun 😉 )”

    🙂

    vezi că induci lumea în eroare! au să creadă că sunt fată!

    „Iar in privinta lui Deer hunter, prea plictisitor, ca nu apare nimic la vanat.”

    lui cezar i l-am recomandat. 😀

    „Prefer Gothic 3”

    am terminat gothic 3 acum vreun an şi părerea mea e că, deşi iniţial vânătoarea pare faină la început, pe măsură ce eroul creşte în nivel lucrurile se înrăutăţesc în sensul în care, cu toate că faci faţă la 20 de orci veterani deodată, totuşi, te răpun fără zăbavă vreo două şopârle mai agitate sau doi mistreţi, dacă te prind o clipă cu garda jos, indiferent de cât de grea e armura ta.

    fanitza

    Martie 18, 2008 at 11:03 pm

  8. erată:

    la început

    fanitza

    Martie 18, 2008 at 11:07 pm

  9. Peştii este şi ei animale ? Mărturisesc că am păcatul de-a mă da în vînt şi la prins şi la mîncare.

    diogene73

    Martie 23, 2008 at 8:09 pm

  10. Diogene, esti un las! Cum adica stai acolo pe fundul tau, fara sa mici un deget si prinzi niste vertebrate lipsite de aparare! Asa se poarta un barbat nefrustrat? 🙂

    machiavellian

    Martie 23, 2008 at 9:48 pm

  11. Ba, că’s frustrat rău. Tocmai de aceea caut pe aici o alinare!

    diogene73

    Martie 24, 2008 at 3:01 am

  12. […] in limbajul comun este cel de tipul Esti frustrat, deci [completeaza aici cu orice]. Eu l-am numit argumentum ad freudum si este de fapt un atac la persoana mai voalat, cu pretentie de valabilitate prin […]

  13. Salutare,

    Cateva diferente trebuie facute referitor la vantoarea in zonele in care aceasta este permisa si vanatoarea in zonele care prin lege sunt protejate si nu este permisa interventia umana (adica parcurile nationale):
    Acestea nu trebuie incluse în fondurile de vânătoare deoarece :
    – reprezintă cele mai valoroase nuclee ale patrimoniului natural naţional, european şi mondial, cu habitate aflate într-o foarte bună stare de conservare, care nu necesită intervenţia umană de nici un fel (inclusiv vânătoarea, deoarece există selecţia naturală), aceasta putând duce la dezechilibre ireversibile;
    – reprezintă doar 1,3% din suprafaţa ţării; (e suficient spatiu sa se vaneze in restul tarii)
    – au regulamente şi planuri de management, în care sunt prevăzute măsuri de gospodărire, atunci când acestea se impun, inclusiv pe latură cinegetică. Intervenţiile umune trebuie să fie minime, derogări se permit doar în cazuri excepţionale (insecte ce distrug copacii sau exemplare ce produc pagube).
    – au administraţii, cu personal angajat calificat şi cu experienţă în diferite domenii, inclusiv cel cinegetic, a căror activitate este supervizată de către Consilii Ştiinţifice.

    Conducatorii plaiurilor nioritice vor sa dea o lege care sa permita vanatoarea fix in aceste zone, care sunt ultimele refugii pentru speciile pe cale de disparitie (lynx, pisica salbatica, lupi, cocos de munte etc). Bineinteles ca nu s-au facut studii care sa demonstreze ca sunt dezechilibre grave in parcurile nationale, sau alte justificari care sa permita vanatoarea in PN. Daca aceasta lege va fi votata, o sa ajunga si romania ca si celelalte tari europene unde nu mai exista zone salbatice, neatinse de interventia umana (germania, belgia, franta, olanda etc).

    Trebuie sa ne punem urmatoarea intrebare: vrem sa mai avem animale salbatice in viitor sau le vom arata copiilor nostri doar poze cu aceste animale si sa incercam sa ii convingem ca traiau pe plaiurile mioritice si nu in enciclopedii, -vezi-zimbru, bourul, zaganul – si alte animale disparute din cauza vanatorii excesive?

    Numai bine,
    Raluca Voinea

    [Datele de contact au fost eliminate. Comentariul de fata nu a adus nimic nou la adresa articolului si nici macar nu se refera la problema de fond a articolului (vanatul in general).

    machiavellian]

    Raluca

    Iunie 27, 2008 at 11:58 am

  14. Pardon … cocosul de munte se vaneaza extrem de bine, cu autorizatie normala de vanatoare. La fel si lupul 😉

    Phosphoros

    Iunie 27, 2008 at 6:36 pm

  15. Vanatoarea a fost prima indeletnicire a omului de care a depins perpatuarea speciei. Mai bine nu se intampla. Astazi vanatoarea spunem ca este sport. Pretindem ca punem in balanta capacitatile noaster si ale animalului vanat sau cel putin asa se facea pana acum cand, nu erau tot felul de arme care mai de care mai sofisticate. Unii, foarte putini vaneaza cu adevarat, ei folosesc arcul sau daca sunt cu adevarat educati folosesc aparatul foto. Altii au nevoie de senzatii tari si isca razboaie mai mari sau mai mici. Aceia cre nu-si permit, merg la fotbal si se bat acolo. Care nici atata nu-si permit se bat de ocazie, pe acasa pe strada pe unde si cu cine apuca. Nici doamnele nu fac exceptie. Cred ca totul tine de natura umana si eductie.

    Olaru Laurentiu

    Martie 29, 2009 at 6:30 am

  16. „Vanatoarea a fost prima indeletnicire a omului de care a depins perpatuarea speciei. Mai bine nu se intampla.”

    Mai bine nu se intampla, adica mai bine nu se perpetua specia? 😉

    machiavellian

    Aprilie 1, 2009 at 6:19 pm


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: