Degeabatologie

sau arta de a fi degeaba. Disectii pe viu.

Incredibil, comunistii ne mai fura inca – din mormant!

with 15 comments

Citeam deunazi ca un fost detinut politic roman, dupa ce s-a luptat cu statul roman ani intregi, a primit despagubiri pentru perioada sa de detentie. Si inca ce despagubiri: jumatate de milion de euroi!

Nu ma intelegeti gresit, sunt total de acord ca omul sa fie compensat in acest mod. Si desi nu cunosc mai multe detalii, cred ca suma e prea mica. E cam greu sa cuantifici in bani o „reparatie” pentru inchisorile rosii care au pocit fata si au rupt picioarele generatiilor de atunci.

Toata problema este ca statul de atunci, care era format din potentatii comunisti si acolitii lor a disparut si acestia din urma au murit sau sunt camuflati prin tari straine si sinecuri. Iar statul care da despagubiri suntem de fapt noi, fraierii aia care au fost schinguiti, batuti, deposedati si colectivizati si descendentii lor care platesc constiincios taxe pe venit, impozite pe proprietate, vame pe importuri si TVA-uri pe orice.

Drept ar fi sa plateasca descendentii colaborationistilor, mineriadistii din `90-91 si celalalte caracatite paroase cu „traditie familiala de stanga” care azi inca se infrupta din furtisagul si crimele parintilor. Dar sa fim seriosi, de cand are jurisprudenta de-a face cu dreptatea? Ca doar vinovatii de crime impotriva umanitatii stau bine-merci prin vile in Primaverii, isi trag operatii costisitoare prin strainataturi si se lauda cu ecologismul lor, in timp ce romanul-fraier culege capsuni in Spania.

Exercitiu de gandire: tinand cont ca pana la urma tot tu si cu mine platim, ar fi drept sa ma duc sa-i cer statului roman despagubiri pentru ce mi-au luat utopistii? Da, la trei metri sub pamant, afurisitii aia de comunisti inca ne fura!

Written by machiavellian

Februarie 23, 2008 la 9:04 pm

15 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Alo, aloooo, tovarase Mihneo, mai baiatule, Porcescule, iesplica-i astuia ca se inseala, ca e vraja de vraja, pentru ca co, ca comunismul, voiam sa spun, ca comunismul (spun deja) N-A IEGZISTAT.

    Da?

    Radu Iliescu

    Februarie 23, 2008 at 9:59 pm

  2. Ca să-i citez pe înspăimântaţii de independenţa Kosovo: „Acesta constituie un precedent periculos.” 😛

    Grădinariu

    Februarie 24, 2008 at 4:59 am

  3. Mihai, e ciudat ca tocmai tu, care sustii ca vointa majoritatii n-ar trebui sa se rasfranga asupra minoritatii, consideri ca independenta Kosovo este un lucru.. „bun”.

    machiavellian

    Februarie 24, 2008 at 3:49 pm

  4. dacă or fi zicând cei de la bbc, probabil că aşa e. 🙂

    chiar, machiavellian, la tine pe blog nu am văzut niciun articol despre kosovo. cum de?

    fanitza

    Februarie 24, 2008 at 4:45 pm

  5. Efectiv n-am avut timp. N-am scris deloc o saptamana.

    machiavellian

    Februarie 24, 2008 at 6:32 pm

  6. Cu Kosovo sunt un pic entuziast în principal pentru că… sunt una dintre cele mai sărace zone ale Europei şi mă gândesc că, dacă se administrează singuri, poate o să facă o treabă mai bună. Deşi sunt multe variabile, rămâne să aştept să văd care va fi evoluţia statului.
    Însă în nici un caz nu sunt de acord cu argumentaţiile din presă la ora actuală, începând cu Pruteanu şi PNL şi terminând cu UDMR. Dacă în Kosovo bunăstarea o să crească, e bine. Dacă o să scadă, e rău. 🙂
    Un index al lucrurilor de evitat l-am dat şi pe blogul Adelinei.

    Grădinariu

    Februarie 25, 2008 at 12:31 am

  7. Draga machiaveliene…
    Drept ar fi sa plateasca aia care au furat. Nu e deloc drept sa plateasca copilul lui X pt ceea ce a facut tatal sau. Asta mi se pare un adevarat nonsens. Daca ar fi asa e corect ca tu sa platesti pt ceea ce fac parintii tai, eu sa platesc pt ceea ce fac parintii mei, etc. Asadar, statul – care e acelasi si atunci si acum, diferind doar partidul de la putere – e dator sa plateasca ceea ce a facut rau impotriva propriilor cetateni. Ca la statul asta pui bani tu si eu si la statul alalaltul punea bani tata – asta e alta discutie. Nu amesteca zahar cu sare.

    p.s.
    In primaverii poti sa iti iei si tu vila daca ai afaceri si bani multi, crede-ma.

    pazvante

    Martie 2, 2008 at 10:25 pm

  8. pazvante, daca tatal fura si ii da copilului din ce a furat, copilul a beneficiat de acel furt la fel de mult ca tatal. Sau poate chiar mai mult.

    Ti s-ar parea normal ca sa-ti intru in casa, sa iti iau toate bijuteriile, apoi sa ii platesc cu ele studii la Cambridge fiului meu si tu sa nu-mi poti face nimic? Ei, cam asta s-a intamplat pe vremea aceea. Ai aur? Da-l incoa, este contrarevolutionar sa-l tii.

    PS: Nu am nimic impotriva oamenilor care si-au castigat vila din Primaverii cinstit. Primaverii era mai mult o metafora fiind cartierul favoritilor regimului pe vremea ‘puscatului.

    machiavellian

    Martie 2, 2008 at 10:49 pm

  9. Tie ti se pare normal ca tu sa depui bani la buget prin impozite iar copilul tau sa mearga la razboi cu banii aia ?
    Bunicul lui bunicul a depus bani la buget cu care bunicul meu a mers si a facut razboiul (2) mondial. Iar tata a platit pagubele de razboi Rusiei. Tie ti se pare normal ca tata a platit pentru ceva ce nu a facut si nu a dorit ?
    Daca e minor se intelege ca un copil nu avea caderea sa il intrebe pe tatal sau: „tati, astia sunt bani furati sau nu”? Daca e major se intelege ca isi castiga banii lui. Daca tata a gresit la viata lui nu mi se pare normal ca eu sa platesc, chiar daca tata mi-a asigurat o educatie aleasa. Nu i-am cerut eu sa ma creasca numai cu bani „curati”. Ceea ce a decis el pt mine (eu copil fiind) nu ii pot imputa eu, chiar daca m-am bucurat de beneficiile „furtului” lui. Daca tu vrei sa ma convingi pe mine ca tu nu ai furat nimic in viata, niciodata, nu vei reusi. Daca ai mers fara bilet in mijloacele de transport in comun inseamna ca ai furat. De banii aia cum te gandesti sa iti pedepsim copilul peste 20 de ani ?

    pazvante

    Martie 3, 2008 at 10:58 pm

  10. Da, mi se pare normal sa trimit bani la buget daca razboiul este justificat. Eliberarea Basarabiei de sub rusi era justificata.

    Nu mi se pare normal ca sa platesc pagube pentru ceva ce n-am facut, iti dau dreptate. Dar eu vorbeam de alta problema in articol: tu crezi ca copiii securisti nu stiau cum ajung banii la parintii lor? Sau copiii cadrelor de partid? Si acum ma refer strict la majori.

    Si, te rog, sa faci referire si la exemplul meu. E normal ca tatal tau sa imi fure mie ceva, sa ii dea copilului si apoi eu sa nu pot recupera fiindca copilul ar avea circumstante atenuante cum ca n-a stiut? Eu am fost mai putin furat?

    Iar singura data cand am fost fara bilet in mijloacele de transport in comun am luat amenda. O amenda cat 50 de bilete. Multumit? 🙂

    Si acum serios, ai auzit tu ca vreun securist sa plateasca de 20-30 sau macar de 10 ori paguba pe care a facut-o? 🙂

    machiavellian

    Martie 4, 2008 at 8:48 pm

  11. „Iar singura data cand am fost fara bilet in mijloacele de transport in comun am luat amenda. O amenda cat 50 de bilete.”

    bilete de două călătorii, nu? 🙂

    fanitza

    Martie 5, 2008 at 1:15 pm

  12. „Si, te rog, sa faci referire si la exemplul meu. E normal ca tatal tau sa imi fure mie ceva, sa ii dea copilului si apoi eu sa nu pot recupera fiindca copilul ar avea circumstante atenuante cum ca n-a stiut? Eu am fost mai putin furat?”

    NU e normal ca tata sa fure de la tine. Tot la fel de imoral este a da ceea ca a furat copilului. Tot la fel de imoral este sa ii ceri copilului sa iti dea inapoi ceva ce EL nu a furat. Sunt de acord sa pedepsim individul care a facut ceva rau ci nu intreaga sa familie.
    Asa pot veni si eu cu exemple ipotetice de genul: tatal unuia e comunist si fura; tipul primeste o educatie buna si devine artist plastic, pictor; se duce in vama veche, isi lasa plete si asculta Phoenix si Iris, Janis Joplin si Doors, ii uraste pe cei ca „ai lui” si fuge in SUA. Intrebare: etsi de acord ca acel om sa plateasca pentru ca tatal sau a fost comunist si a furat?
    Un exemplu nu departe de cel de mai sus pot da (sigur o sa ma ostracizati pe aici, nu ma indoiesc) cu Zoia Ceausescu. Pana la urma doamna in cauza nu a dus deloc o viata frumoasa, in ciuda apartenentei clare a parintilor la anumite concepte si afere ale puterii in tara asta. E corect sa ii cerem Zoiei (Dumnezeu sa o ierte) sa plateasca pe ce a facut tatal ei ? Pana la urma ea a fost urmarita de securitate mai abitir ca altii, numai ca sa faca pe plac perintilor, „sa nu care cumva sa scape in porumb”.
    Desigur, nu e corect ca tu sa vii sa imi ceri ceea ce a furat tata, chiar daca eu stiam ca el fura. Nu eu am furat. Daca tata e propietarul vilei care se dovedeste construita din bani furati – ESTI INDREPTATIT SA VII SA IMI IEI VILA. Dar daca tata a jucat banii la cazino nu e corect sa imi iei mie banii, care, poate ca i-am castigat cinstit.
    Aici se poate deschide alta discutie, despre sansele in viata. Daca tata e miliardar – desigur ca eu voi pleca de la stadiul de presedinte de companie. Daca tata e pompier probabil ca maximul la care pot spera e sef de tulumba. Daca parintii cunosc „pe cine trebuie” am sanse. Daca ei au bani sa bage in esecurile mele, iar am sanse. Daca parintii sunt saraci si nu cunosc pe nimeni – atunci intregile mele realizari din viata mi se pot atribui (cazul meu, din fericire).

    pazvante

    Martie 6, 2008 at 10:35 am

  13. …parerea mea… :o)

    pazvante

    Martie 6, 2008 at 10:37 am

  14. fanita, evident ca de doua calatorii. Si evident si ca am incercat sa anulez amenda in instanta, dar nu mi-a reusit. 🙂

    pazvante, e clar ca nu vorbeam de cazul cazinou tata + fiu cu bani facuti cinstit. Nici nu se pune problema cum am spus eu intr-un astfel de caz. 😉

    machiavellian

    Martie 7, 2008 at 9:35 pm

  15. a

    pazvante

    Martie 7, 2008 at 11:14 pm


Lasă un răspuns

