Degeabatologie

sau arta de a fi degeaba. Disectii pe viu.

Republica de aur a machiavelianului: Politica, bat-o soarile

with 16 comments

Cum ar fi o republica inventata si condusa de machiavellian? Sau stat? Sau imperiu? Sau confederatie intergalactica de stele independente? Asta vrea sa stie domnul Phosporos, cel aducator de lumina si degraba varsatoriu de sange vinovatu. Ni se cere sa dam cat mai multe (dar nu prea multe) detalii despre administrarea politica/economica/sociala.

Asa ca, pe urmele contopistilor, um, utopistilor Campanellisti si Moristi, machiavellianu’ va propune o republica, organizatia in felul urmator:

Politico-administrativ:

  • federalizare administrativa. Intotdeauna am considerat ca organizarea in grupuri mai mici poate rezolva mult mai bine problemele locale.
  • separarea puterilor in stat ramane (legislativ, executiv, juridic). La fel si separarea religiei de stat. In schimb, Parlamentul ar fi unicameral, locurile disponibile pentru reprezentantii plebei reduse, salariile mari si penalizarile pentru porcarii uriase. Absenteismul peste 5% se amendeaza cu 30 de procente din remuneratie pentru fiecare 5% absente in plus, iar gafele palinco-caltabosice sau orice alt fel de hotie marsava se rezolva prin amendarea cu un numar de salarii sau cu pedeapsa capitala, in functie de gravitatea situatiei. Parlamentul numeste guvernul.
  • varsta legala pentru vot 21 de ani. Numarul de voturi pe care il primeste fiecare individ il vezi intr-un articol anterior.
  • liderul suprem sunt eu, evident. Si nu sunt ales, din nou evident. Prerogativele sunt putine si eu actionez mai mult ca factor de stabilitate/coercitie: poate dizolva guvernul/parlamentul. De asemenea, nici o condamnare la moarte nu se face fara permisiunea imperatorului. Liderul isi alege si succesorul, care are aceleasi responsabilitati ca si el. Daca liderul nu isi gaseste un succesor si moare, poporul poate alege un succesor (pe viata) sau poate opta pentru absenta unui lider minimal cum am fost eu. Foarte important: liderul suprem nu se hraneste din taxe ci se descurca prin afaceri in afara tarii. Cel mai important: liderul machiavellian trebuie perceput ca un „frate mai mare” sau „tata” care vegheaza asupra bunastarii fratiorilor/copiilor sai, dar care nu intervine decat in cazuri de forta majora.
  • micsorarea maxima a taxelor, pe venit, pe profit si chiar pe import. Anticipand putin organizarea economica: statul privatizeaza scolile in mare parte, sistemul de sanatate in intregime, sistemul de pensii, et caetera. Raman in subordinea statala: armata, sistemul juridic, politia, drumurile/sosele existente deja. De asemenea, resursele de apa raman in proprietatea statului, nu se vand niciodata, se pot doar concesiona.
  • cheltuielile pentru armata vor creste mult. Logica acestui fapt e simpla: Pentru a asigura pacea trebuie sa te pregatesti intotdeauna de razboi. Si pana la urma si un razboi „rece” este mai bun decat unul „de’adevaratelea”.

Va urma

Nota: Fiecare parte poate fi modificata pana la finele lunii, in functie de ideile care imi vin.

Written by machiavellian

Decembrie 11, 2007 la 10:56 pm

Publicat în realpolitik

16 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Imi place, stimate Imperator otiosus 😀 E chiar excelent, as zice. Felicitari 🙂

    Insurgiam

    Decembrie 11, 2007 at 11:45 pm

  2. Marea Britanie?

    NM

    Decembrie 12, 2007 at 12:18 am

  3. NM, a, nu, Insurgiam face concurs cu premii: trebuie sa scoatem o utopie cat mai pe placul lui si remunereaza pe cel mai pe… placul lui. 😉

    Insurgiam, cum am pus in „discleimar”, aceasta varianta poate fi supusa modificarilor. Dupa inspiratie, dupa port.

    machiavellian

    Decembrie 12, 2007 at 12:27 am

  4. Am vazut „discleimarul” … inteleg ca, poate, e doar o schita initiala. Totusi, apreciez efortul si imi place ideea de baza. Succes in continuare.

    Insurgiam

    Decembrie 12, 2007 at 12:49 am

  5. Aştept urmarea… Ce politică aveţi faţă de sinucigaşi, Imperator? Sunt ei proprietarii vieţii lor sau intervine Garda Imperială dacă vrea unul să se arunce de pe blog?

    Stelian-Mihai Grădinariu

    Decembrie 12, 2007 at 7:28 pm

  6. erată: bloc* :))

    Stelian-Mihai Grădinariu

    Decembrie 12, 2007 at 7:29 pm

  7. Partea sociala ramane la capat, deci va trebui sa astepti putin mai mult. 😉

    Urmatoarea este economica si tare am eu impresia ca o astepti mai mult. 😉

    machiavellian

    Decembrie 12, 2007 at 7:39 pm

  8. PS: Am facut mici completari.

    machiavellian

    Decembrie 12, 2007 at 7:45 pm

  9. Intrarea e cu viză sau merge şi pe amiciţie?

    Lucian Vasile

    Decembrie 13, 2007 at 1:25 am

  10. Se cam apropie şi finele ăsta al lunii…

    Stelian-Mihai Grădinariu

    Decembrie 21, 2007 at 10:09 pm

  11. Stiu, dar mai este timp. Partea economica e aproape gata, iar despre la social/religios stiu tot ce am de scris. Problema e lipsa de chef. 😉

    machiavellian

    Decembrie 22, 2007 at 9:30 pm

  12. Tic-tac

    Stelian-Mihai Grădinariu

    Decembrie 31, 2007 at 3:01 am

  13. […] lui Mihai, care partial a terminat cerintele, amicului Theo care a facut o munca nemaipomenita si lui Daniel […]

  14. […]   Provocarea data de insurgiam continua astazi cu articolul despre economie (vezi si partea I, politicul). Articolul trebuia sa vina mult mai repede, in prima instanta, dar stiti cum e cu lenea. Iar in a […]

  15. […] Posted by machiavellian under realpolitik   Acum ca am terminat cu partea politica si cea economica a utopiei putem merge mai departe inspre organizarea sociala. […]

  16. […] data de insurgiam continua astazi cu articolul despre economie (vezi si partea I, politicul). Articolul trebuia sa vina mult mai repede, in prima instanta, dar stiti cum e cu lenea. Iar in a […]


Lasă un răspuns

