Degeabatologie

sau arta de a fi degeaba. Disectii pe viu.

Minuni tehnice ale Romaniei

with 6 comments

Am primit o mica leapsa de la Daniel Octavian.

Daniel ne cere 7 minuni ale Romaniei. Fiind o persoana tehnica, voi da mai multe din astea (ordinea e pur aleatoare):

  • pancreatina lui Paulescu, transformata mai apoi in insulina unor straini.
  • contributiile lui Stefan Procopiu (magnetonul Bohr-Procopiu, efectul Procopiu)
  • intreaga opera a lui Mircea Eliade.
  • sonicitatea lui Gogu Constantinescu
  • contributiile lui Henri Coanda (efectul Coanda, primul avion cu reactie)
  • acvaporinele lui Gheorghe Benga, profesor de Biologie Celulara la UMF Cluj Napoca. Implicatiile in medicina fiind uriase, Benga ar fi trebuit sa primeasca Premiul Nobel pentru Medicina si Fiziologie sau macar pentru Chimie. Din pacate, descoperirea a fost… furata/plagiata/ce vreti voi de americanul Peter Agre, care a luat Premiul Nobel pentru Chimie in 2003. Detalii si o petitie mai veche aici.
  • masina de zbor a lui Traian Vuia.

Trimit mai departe lui Radu (daca tot se cheama blogul lui Romania care este), Krossfire, Dan Petre, Ioanei, lui Lucian, Anei Pauper si oricarui alt blogrollist de-al meu care se simte in stare sau este dornic.

Written by machiavellian

Octombrie 1, 2007 la 6:37 pm

Publicat în si totusi se poate

6 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. o, ce temă de casă dificilă pentru o non-techie… sper să mă descurc. mă pun pe treabă 🙂

    anapauper

    Octombrie 1, 2007 at 8:12 pm

  2. A, dar nu e tema techie. Am tras-o eu stiintfic fiindca imi era mai comod. Daniel cerea orice 7 minuni care ne fac sa ne simtim mandri ca suntem romani. Majoritatea lepsatilor au mers pe cultura.

    machiavellian

    Octombrie 1, 2007 at 8:15 pm

  3. Fain. E fain asa. Diversitatea asta ne arata cat de multe avem in lada de zestre. Bradut pomenea de sport. Tu de minunile tehnicii…
    Altcineva pomenea de bunul simt al celor de la tara care dau binete chiar si strainilor.
    Uite ca teza mea e corecta! Avem multe cu care ne fali. Nu doar cladiri, caramizi si termopane.

    danieloctavian

    Octombrie 2, 2007 at 2:43 am

  4. Iti mai aman putin topicul pentru ca in ultima vreme scriu doar de la serviciu 😦

    krossfire

    Octombrie 2, 2007 at 10:03 am

  5. […] 2nd, 2007 by lucianv Încă o leapşă, venită de astă dată din două părţi: Bovanne şi Degeabatologie (ordinea este arbitrară, ca să nu fie cu supărare): cele 7 minuni ale României. Nu vreau să […]

  6. Daniel, da, sunt destule cu care ne putem fali. Ma bucur ca leapsa a fost un succes. 😉

    krossfire, nu e graba. Asteptam zile mai prilnice. A propos, si internetul meu e rationalizat pana imi instalez acas`.

    machiavellian

    Octombrie 2, 2007 at 9:50 pm


Lasă un răspuns

