Degeabatologie

sau arta de a fi degeaba. Disectii pe viu.

Fenomene climatice extreme la Cluj Napoca

with 6 comments

Auzisem si eu recent de-o tornada care ar fi trecut prin Cluj Napoca. Sceptic din fire in privinta alarmarilor de acest gen, n-am bagat-o in seama. Totusi, se pare ca asa zisa tornada a fost filmata de un blogger:

Bun, m-am uitat si eu la inregistrare si m-am intrebat ca prostu’n cucuruz: Ce tornada, domle? Abia se vede ceva pe acolo, mare scofala. Pe un alt blog, o tipa se alarmeaza: in Romania tornadele au ajuns de la nici una la 20 pe an si saraca se mai si teme ca nu prinde varsta de 30 de ani. Aceeasi blogarita explica si intensitatea redusa a tornadei: „dispare la fel de repede cum se formeaza”.

Cu o simpla cautare pe google, am gasit si explicatia tornadei catastrofale ce a lovit Clujul: Era o simpla virga, fenomen natural in care ploaia se evapora inainte de a atinge pamantul. Mai trebuie sa mentionez ca meteorologii il considera foarte comun in zona?

Pentru alarmistii de mediu am un documentar. Se numeste The Great Global Warming Swindle, demonteaza argumentele din arhicunoscutul An Inconvenient Truth al lui Al Gore si scoate componenta antropica din ecuatia incalzirii globale.

Written by machiavellian

Iunie 17, 2007 la 1:57 pm

Publicat în racire globala, videoteca

6 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. 1. Nu a filmat Piticu acea tornada. Piticu e din Bucuresti.

    2. Vrei sa-mi spui ca e normal ce se intampla si ca e normal sa fie atatea fenomene extreme? Off Doamne… bine ar fi sa fie asa cum zici tu. Dar din pacate, nu e.

    3. Exista tornade de gradu F0, F1, F2, F3, F4 si F5. Doar fiindca e o tornada mai mica, nu inseamna ca nu se numeste tot tornada. Explicatia aia pe care ai gasit-o tu sunt sigura ca ai gasit-o in ziarul Libertatea, ca ei au scris faza respectiva 🙂 Doar tot in Libertatea in zilele urmatoare au mai fost anuntate alte 10 tornade in judete diferite, de intensitati mai mari. Ca sa nu mai spun de tornadele din anii trecuti… Nu stiu cum explici tu faptul ca inainte n-aveam deloc tornade, dar in fine.

    pyuric

    Iunie 19, 2007 at 5:46 pm

  2. 1) Imi cer scuze pentru greseala, atunci. Daca imi poti da si autorul filmului, il voi cita corect

    2) Normal sau anormal, Pamantul a mai trecut prin cicluri de temperaturi joase/scazute. Oricum, numarul de ciclonuri a ramas constant in timp;).

    3) Explicatia este luata de pe site-ul proTV. Puteai sa verifici sursa – intotdeauna dau sursele. In privinta altor tornade, poti sa-mi dai sursele tale? Si sa fie cat de cat respectabile, nu Libertatea.

    machiavellian

    Iunie 19, 2007 at 10:06 pm

  3. Pai… Citesc toata presa in fiecare zi 🙂 A dat in mai multe ziare faza cu tornadele… Anu trecut in Grecia am vazut chiar eu 3, am mai vazut una pe langa autostrada soarelui… mai mari decat asta din filmuletz 😛

    Al Gore a explicat in „An unconvinient truth faza cu ciclurile de temperaturi… niciodata n-au mai fost la extrema asta… Sunt curioasa sa vad documentarul de care ziceai tu ca desfiinteaza ce zice Al Gore, fiindca asta e extrem de bine prezentat 🙂

    Cum spuneam mai sus, bine ar fi sa fie asa cum zici tu…

    pyuric

    Iunie 20, 2007 at 11:08 pm

  4. Nu spun ca documentarul citat de mine e infailibil, de departe. Dar stiinta nu este absoluta, iar meteorologia nici atat.

    Daca te uiti pe siturile de prognoze meteo vei vedea ca informatiile sunt probabilistice: 60% sanse sa ploua; 15% sanse de grindina.

    Iti sugerez si un articol despre cum mass-media denatureaza descoperiri stiintifice pentru a satisface nevoia de senzational:

    http://sfgate.com/cgi-bin/article.cgi?f=/c/a/2002/02/04/MN159039.DTL

    machiavellian

    Iunie 21, 2007 at 7:30 pm

  5. Ai dreptate la faza cu presa din pacate…
    Dar eu urmaresc fenomenele astea de cand eram mica, de dinainte sa fie atat de mediatizate 🙂
    Pot spune ca ma fascineaza, chiar daca in acelasi timp ma inspaimanta… ba chiar la un moment dat vroiam sa dau la Fac de geografie, sectia metereologie…
    Ma rog, acu nu regret ca n-am dat, n-aveam ce face cu asta in Romania 🙂 Mai bine studiez pentru mine si atata tot…

    Hai ca ne-am intins prea mult cu discutia… promit sa iau documentarul ala cand o sa imi mearga bine netu 😛

    pyuric

    Iunie 21, 2007 at 9:20 pm

  6. Meteorologia este o stiinta care tine de fizica si matematica. Un geograf ar fi doar un diletant. 😉

    machiavellian

    Iunie 22, 2007 at 8:17 pm


Lasă un răspuns

