Degeabatologie

sau arta de a fi degeaba. Disectii pe viu.

Mai multe dupa publicitate!

leave a comment »

Poc! Nici n-am aprins bine tembelizatorul si deja sunt pregatite in formatie de atac. Semnalul de atac al postului a fost dat si in perfecta ordine inainteaza spre memoria mea. Pacat, n-am nevoie de astfel de informatii, dar… deh asta e, hai sa ma uit la reclame, mai ales ca unele cunostinte invoca adesea scenariul unora dintre ele in timp ce ne bucuram de o bere. Ce? Nu ti s-a intamplat?

No! Bine. Ghici ce am vazut? Da… noua reclama a ziarului Ziua. Cat dureaza? Nu stiu daca prinde un minut intreg.. Eh, fie, irelevant. Oricum, in acel minut memoria mea a fost asediata de informatii fictive (ce stadion ba? al cui?). Dar totusi, a fost o experienta revelatoare. Mi-am dat seama, poate mai greu, ca semnul sau mai bine zis trademark-ul lui Baesc e chelia. Pui o chelie in prim plan si toti vor sari: „Chelia asta imi pare cunoscuta… hmm… sa fie a lu` Basescu? Da! E Basescu! E Baseeescu! Incredibil… Bunica! Hai sa-ti arat ceva!”.

Reclama ofera informatii vitale pentru poporul roman, a dat un raspuns corect politic unor probleme istorice. La sfarsitul ei, apare un negru foarte entuziasmat si zice: „Si eu is roman!(dac?) Venit faceti afacere(?)”. Uite raspunsul… Deci d-le Roesler sper ca spiritul dumneavoastra a invatat sa foloseasca internetul si ca imi cititi aceste randuri… Asadar.. poporul roman, pare-se, nu s-a format la sud de Dunare, ci la sud de Mediteraneana!

Mel Brooks a inventat, intr-unul dintre filmele sale, metoda redictionarii durerii, asa ca schimb canalul. Apas pe butonul telecomenzii cu sageata in sus si se schimba canalul. A propos, telecomanda – o inventie diabolica. Va dati seama cat rau ne-a pricinui acest acum banal accesoriu al tv-ului? Daca n-ar exista ar trebui sa depunem putin efort pt a schimba canalul. Interziceti folosirea telecomenzii, iar in trei luni veti cumpara haine cu un numar mai mic!

Si fauritorii si mai ales platitorii de reclame au de pierdut. E foarte usor sa te uiti la altceva, sa schimbi postul, asadar exista sanse mari ca reclama ta sa fi fost facuta degeaba! Iar asta ma duce cu gandul la reclama ziarului Ziua… meditez…. gandesc… (p(r)ostmodernismul ar spune „loading”) ajung la doua teze:
a) Ziarul ziua sta foarte prost din punct de vedere financiar, sunt disperati sa vanda macar cateva exemplare, iar din lipsa de fonduri angajeaza fauritori de reclame incompetenti.
b) O noua strategie pentru captarea atentiei spectatorilor: reclamele ce incearca sa vanda un produs respecta anumite reguli (scrise sau nescrise?) – un personaj feminin, o blonda de preferat, care zambeste pana la urechi, tipa e foarte incantata de ce are in mana (va imaginati ce stupida ar fi o asemenea reclama la o carte?) Bun, ei incearca sa faca o reclama intratat e stupida incat sa nu schimb canalul. Pare-se ca functioneaza! (adica..no! un bucatar cantand! bine zic..a?)

Stii ce ar fi interesant? Sincretismul publicitar. Spre exemplul reclama ziarului ziua si cea a Sugusului. „Castiga batalia finala alaturi de Spiderman si Ziua!” E bun, dar se poate si mai bine. Daca tot e vorba de batalie si tinem cont de marele succes al filmului 300, hai sa luam si ceva din el. Evident, ne vom folosi de echipamentul lor militar. Avem nevoie si de ceva vechi, pentru ca tot ce e vechi inseamna cultura… si mai avem nevoie de o blonda… vechi.. si blonda, vechi si blonda… Sandy Belle nu era blonda? Bun! Personaj feminin, blonda, veche.

Deci, avem asa, produsul: Ziua si-l vindem folosindu-ne de Spiderman, blonda Sandy Belle, cultura, razboinici. Ce facem acum?

E o zi innorata, sta sa ploua. Sandy Belle paseste pe marginea drumului, in fata ei se iveste un chiosc cu ziare. Se apropie si cere ziarul Ziua. Vanzatorul incearca s-o traga pe sfoara cu 0,5 lei, ea se infurie si-i implanta sulita in numele tatalui. Spiderman, sta pe peretele blocului de vis-a-vis si se foloseste de ocazie, arunca panza pe ziar si zmuceste spre el. Blonda vede, scoate sabia din teaca si-i taie panza. Spiderman se napusteste asupra ei, ea se fereste si ii aplica un scut in nas. Mult sange… Spiderman cade inconstient. Linistita („in slow motion”) isi recupereaza sulita din bostanul vanzatorului, o ridica deasupra capului si striga: Haua! Haua! Haua! Isi ia ziarul si cu zambetul pe buze iese din cadru.

Anunțuri

Written by Ninjalistic

Aprilie 20, 2007 la 8:34 am

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: