Cugetari istorico-politice
Cugetarea 1: O cultura inferioara cucereste intotdeauna o cultura superioara – sau prost si tanar bate batran destept.
Cugetarea 2: In politica romaneasca totul se pierde si nimic nu se transforma in bine.
Cugetarea 3: Exista doua tipuri de politicieni: Cei care mananca din troaca si cei care nu sunt politicieni.
Cugetarea 4: Popoarele care nu lupta isi merita istoria.
![[EFC Blue Ribbon - Free Speech Online]](http://www.efc.ca/images/efcfreet.gif)
Cugetarea 1: lipsa de educaţie
Cugetarea 2: partea urătă e că şi atrage toată materia spre ea.teoria găurii negre.
Cugetarea 3: când îi întrebi ce sunt, ei răspund întotdeauna că sunt ingineri, economişti sau jurişti.
Cugetarea 4: unii luptă pe cal.alţii pe tanc. fiecare cu ce are.
fanitza
ianuarie 27, 2008 at 7:07 pm
corect.. si nasol in acelasi timp
mihnea
ianuarie 27, 2008 at 7:26 pm
Civilizaţiile superioare se ţin întotdeauna de un fir de aţă, fiindcă civilizaţia se identifică cu anumite restricţii. Gândirea primitivilor nu le posedă, oamenii vor să scape de restricţii -> civilizaţia e distrusă din interior.
Grădinariu
ianuarie 27, 2008 at 7:36 pm
Sunt de acord cu 2, 3 şi 4, dar la cugetarea 1 îţi dau contraexemplu civilizaţia greacă antică
Cât despre fanitza… Iartă-l, că nu ştie ce vorbeşte
Lucian Vasile
ianuarie 27, 2008 at 7:44 pm
Eu înţeleg civilizaţia greacă antică ca şi exemplu, nu contra-exemplu. Prin „cucereşte” voia oare machiavellian să se refere la forţa armelor? Eu am înţeles atfel.
Grădinariu
ianuarie 27, 2008 at 8:31 pm
e ca la civ. poţi cuceri şi prin cultură.
dar se referea la forţa armelor.
fanitza
ianuarie 27, 2008 at 8:45 pm
Dacă se referea la forţa armelor, nu sunt de acord!
Grădinariu
ianuarie 27, 2008 at 9:29 pm
ce inseamna pentru tine, de fapt, cultura inferioara si superioara?
restul sunt self-explanatorii.
wandering elf
ianuarie 27, 2008 at 11:44 pm
Sunt putin cam ocupat si promit sa raspund tuturor maine.
machiavellian
ianuarie 28, 2008 at 12:01 am
Vrei să zici azi…
Grădinariu
ianuarie 28, 2008 at 1:16 pm
fanitza, problema nu e ca unii lupta pe cal. Problema este ca unii nu lupta deloc, dar au tot felul de pretentii. Adica, noi stam cu mana-n cur dara vrem ajutoare de somaj, asigurari de sanatate, scoli gratis si tot tacamul.
Mihai, nu e vina mea ca wordpress-ul nu stie “daylight savings time”.
pentru toti: si cu arme si fara arme. Si dau exemple: romanii i-au cucerit pe greci si pe fenicieni, hunii si gotii pe romani, spaniolii pe mauri, manelele pe romani, comunismul Europa de Est, scursurile din Maghreb Franta. Si exemplele ar putea continua. Iar din cultura greaca/romana ma intreb cand a ajuns astazi la noi.
elfule, mi-e greu sa-ti raspund printr-o definitie. As putea numai prin comparatii. In orice caz, nu sunt de acord cu “nu exista culturi superioare si inferioare, doar culturi diferite”.
machiavellian
ianuarie 28, 2008 at 10:17 pm
Machiavellian, nu sunt sigur ca romanii i-au cucerit pe fenicieni. Te referi la cartaginezi? Si cand i-au cucerit pe greci, romanii nu mai erau deloc inferiori/tineri.
Cugetarea 1 am vazut-o in cateva forme. Toti proponentii vor sa o faca axioma, numai ca la demonstratie incep sa apara cazuri particulare si rebele. Si atunci incep cercurile ptolemaice.
wandering elf
ianuarie 29, 2008 at 3:52 am
[...] primitivi şi că s-au dat şi ei cu lumea după ce i-au cucerit pe greci, de care mi-a adus aminte un comentariu al lui Lucian Vasile, deşi întrucâtva adevărată, mi se pare un pic şablonardă. Romanii erau un popor suficient de [...]
gradinariu.info » Blog Archive » Grecia vs. Roma
ianuarie 29, 2008 at 4:55 am
Da, cartaginezi erau fenicieni. Iar cand i-au cucerit pe greci, elenii erau de mult imbatraniti, pe cand romanii aveau o virilitate de popor tanar. Sparta si-a pierdut suprematia in fata Ligii Corintiniene, epirotul Pyrrhus era un idiot, iar dupa moartea lui Alexandru n-a mai ramas aproape nimic din gloria “elena” de dinainte.
machiavellian
ianuarie 29, 2008 at 5:05 pm
Exact. Virilitate “de popor tanar”. Dar nu erau tineri. Aveau deja vreo 500 secole, daca nu mai mult. Si razboaie nenumarate.
Asta e primul epiciclu ptolemaic.
Al doilea e cu Alexandru, care tot asa, avea “virilitate de … tanar”. Dar dupa moartea lui, s-a cam ales praful si pulberea, adica baietii orientali au revenit la ale lor “batranesti”.
Oricum, voi raspunde mai amplu dupa vaste studii de cativa ani. Voi scrie doar doua paragrafe. In primul te voi contrazice, iar in al doilea voi infirma teza din primul.
wandering elf
ianuarie 30, 2008 at 3:00 am
corectie: 5 secole si nu 500 de secole. romanii nu erau the peacekeepers din Farscape.
wandering elf
ianuarie 30, 2008 at 3:22 am
Baietii orientali au “revenit la ale lor batranesti” puternic influentati de cultura elenistica.
machiavellian
ianuarie 30, 2008 at 11:04 pm
Perfect de acord cu cele spuse de machiavellian. Totusi, am o mica precizare … civilizatia “elenistica”, ca notiune, a fost folosita pentru prima oara de istoricul Johann Gustav Droysen (sec. XIX), atunci cand se referea la cultura rezultata din fuziunea celei grecesti clasice cu cea orientala. Deci e putin impropriu sa spunem ca batranii orientali au “revenit la ale lor batranesti” puternic influentati de cultura elenistica … ei erau parte a culturii elenistice, influentati de cultura greaca, eventual.
Phosphoros
ianuarie 31, 2008 at 12:16 am
Mea culpa in cazul acesta.
machiavellian
ianuarie 31, 2008 at 11:57 am
[...] a fost nimeni altul decât Ion, cu 15 comentarii. În schimb, cel mai productiv îl apreciez a fi machiavellian, care a luat ferm atitudine împotriva cugetărilor mele anti-ştiinţifice despre homosexualitate [...]
gradinariu.info » Blog Archive » Gerar
februarie 1, 2008 at 12:44 am
LECTURI INCOMODE
Autoaparare psihica. Cum sa devii imun la manipulare
http://www.scribd.com/doc/886520/Autoaparare-Psihica-Cum-sa-devii-imun-la-manipulare
Secretul sabiei de foc. Sau Cum e cu putinta Fenomenul Legionar
http://www.scribd.com/doc/886529/Secretul-Sabiei-de-Foc-sau-Cum-e-cu-putinta-Fenomenul-Legionar
Eminescul politic. Invierea Neamului intru Mihai Eminescu
http://www.scribd.com/doc/982911/EMINESCUL-POLITIC-Invierea-neamului-intru-Mihai-Eminescu
Spre Eminescu. Raspuns romanesc la amenintarile prezentului si la provocarile viitorului
http://www.scribd.com/doc/886522/Spre-Eminescu-Raspuns-romanesc-la-avertizarile-prezentului-si-la-provocarile-viitorului
Maresalul Ion Antonescu si Corneliu Zelea Codreanu
http://www.scribd.com/doc/886690/ION-ANTONESCU-SI-CORNELIU-ZELEA-CODREANU-continutul-
Comandantii legionari Mota si Marin. Testamentele lor politice
http://www.scribd.com/doc/886527/Ion-Mota-si-Vasile-Marin-Testamentele-Politice
Nicolae Iorga – Testamentul politic
http://www.scribd.com/doc/886667/NICOLAE-IORGA-TESTAMENTUL-POLITIC-continutul
CopyLIBER!
Vilhelmina
februarie 4, 2008 at 1:49 pm